slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » L’Escola Illa tanca el 40è curs escolar amb l’estrena digital de la tradicional desfilada de moda
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques

L’Escola Illa tanca el 40è curs escolar amb l’estrena digital de la tradicional desfilada de moda

  • Amb el títol de “Dress Code 20.21- 39.40”, la desfilada agrupa 16 projectes que es podran veure a partir de demà en vídeos de curta durada

SOCIETAT.  L’Escola Illa ha tancat aquest matí el seu 40è curs escolar. En primer lloc, els alumnes dels cicles formatius d’Estilisme d’Indumentària, de Gràfica Publicitària i d’Il·lustració han rebut les notes i han fet una sessió fotogràfica per grup classe, al mateix centre educatiu municipal.

A continuació s’han desplaçat a l’Auditori Pere Quart, on els esperava el regidor d’Educació, Manuel Robles. Allà s’ha projectat un audiovisual amb imatges resum de les activitats dutes a terme al llarg del curs 2020-2021 i s’han lliurat els premis als millors projectes finals i projectes integrats de cada cicle formatiu. També s’ha fet un tast de “Dress Code 20.21- 39.40”, la tradicional desfilada de moda dels projectes finals de l’alumnat de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Estilisme d’Indumentària (disseny de moda).

Aquest curs les activitats del centre han tingut per lema “Del plural neix el singular”, inspirat a partir d’una idea d’Eulàlia Bosch, filòsofa, curadora d’exposicions i creadora de programes que connecten les arts, l’educació i la vida urbana, que expressa que el singular neix del plural, que cap persona no és prou forta per viure sola i que la pandèmia que viscuda anticipa el plural al singular sense excepcions.

Desfilada virtual

Enguany la tradicional desfilada que l’Escola Illa feia a Ca l’Estruch s’ha convertit en una passarel·la virtual a causa de la pandèmia, cosa que el centre es pren com una oportunitat per experimentar i crear un nou format fins ara desconegut. Es podrà veure, al web del centre, a partir de demà, amb el nom de “Dress Code 20.21- 39.40”.

Cada col·lecció es presenta mitjançant un vídeo de curta durada, els quals s’han enregistrat al Museu d’Art. Els temes d’inspiració de les col·leccions d’aquest any són molt personals i emocionals. La COVID ha provocat que els alumnes tinguessin una visió molt diferent del que els envolta i en molts casos això es veu reflectit en els seus projectes. Aquesta part més intimista l’han volgut relacionar amb l’àmbit artístic, atès que aquesta és l’essència de l’Escola Illa. Així, s’han aconseguit temes d’estils, conceptes i visions molt diferents.

La implicació de tota l’escola ha estat imprescindible per fer aquesta desfilada, que ha comptat amb la participació dels altres cicles formatius: Gràfica Publicitària i Il·lustració, com a models i en la realització de la gràfica. Quant al maquillatge i la perruqueria han comptat amb la col·laboració de l’alumnat de l’institut Ribot i Serra de Sabadell.

Els dissenyadors i dissenyadores i les propostes són:

  • A-NUR, d’Aina Morillas, és una col·lecció que va néixer de la passió pels espais naturals. Inspirada principalment en la pel·lícula Call me by your name, captura d’una forma idíl·lica el nord d’Itàlia.
  • Xenomorph, d’Àlex Franco és una proposta inspirada en el món extraterrestre, la geometria, els fractals, la natura i l’arquitectura. No està pensada per ser roba per portar al dia a dia, sinó que està orientada al món de l’espectacle, amb projectes audiovisuals i per a exposicions artístiques.
  • Groovy, d’Aurora Gallardo, es basa en els meravellosos anys 1970 i en les seves àvies, una proposta íntima i familiar, amb un color extret d’una obra de Robert Rauschenberg.
  • Attentiveness (Atenció), de Juan García, és una col·lecció fruit de la bellesa de la il·luminació nocturna de les grans ciutats interpretada a l’estil Anselm Reyle, marcada per l’experimentació acolorida i texturitzada.
  • La col·lecció Reverse, de la Judtih Rodríguez, està inspirada en el fet que tot el que existeix es divideix en dues forces, oposades però complementàries. La idea és transmetre que la simplicitat no és senzillesa i l’objectiu és donar més visibilitat a la roba unisex.
  • Mooi & Dra, de Júlia Signes, és una metàfora de la vida. Una llibertat a mitges. L’esperit incontrolable i les normes de la societat, el control. Aquesta contradicció està basada en la rigidesa de l’estil dels anys 1930 i principis dels 1940 i en l’art africà, amb estampats que reflecteixen sentiments i significats, deixant anar tota una immensa llibertat de imaginació.
  • Bloody Fate, de Laia Sans, és una col·lecció poc convencional, basada i pensada per a l’aplicació d’un videojoc. Els dissenys i estilismes de la roba estan pensants per 3 personatges diferents, amb 3 inspiracions i perfils molt diferents.
  • Laura Fonseca, amb la proposta Lucero, s’ha inspirat en l’art flamenc i la religió, una col·lecció que es nodreix de la bellesa d’aquests temes i que alhora els contraposa creant una dualitat.
  • Amb Schlange, Marina Chércoles ha volgut reflectir en la dualitat entre dues essències oposades que es complementen simultàniament, amb la finalitat de trobar el bé i el mal en ambdues.
  • Mariona Reverter, amb Áster, ha volgut plasmar la unió de dos estils que conviuen a la mateixa època en el segle XIX, representant les dues classes socials existents. Les seves principals fonts d’inspiració han sigut els estampats i els colors cridaners de les obres de William Morris I l’estètica mística i natural de John Simmons.
  • Nacra és la col·lecció de Montse Abante, inspirada en una localització marina molt familiar, on els colors es reflecteixen a les roques pel xoc de les ones.
  • Meta-morfé, de Paula Fernández, cau per tornar-se a aixecar i renéixer, una metamorfosi personal i interior agafada de la mà d’un físic que pot ser o no normatiu.
  • Sandra López, amb la col·lecció Alternative, s’inpira en l’estètica exterior, color i forma que adapta el “tuning”. Barreja dos mons, com la moda i els cotxes, i crea o innova en alguns sentits, però sobretot fa entendre que no sempre la moda està lligada al sector femení ni els cotxes sempre estan lligats al sector masculí, tot creant peces unisex.

Excepcionalment aquest any hi han participat també 3 exalumnes de l’Escola Illa. Es tracta d’Aina Mampel amb la col·lecció NASCIET UTI, Cristina Magdaleno amb Mediterranea i Gisel·la Martínez amb Break. I és que a l’alumnat del curs passat, que no va poder organitzar la desfilada a causa del confinament, se’ls va convidar a fer-ho aquest curs.

2021-06-22
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator