Slider
Inici » a-ultimesnoticies » Més de 100 denúncies diàries per no portar el cinturó, la majoria a conductors
Slider

Més de 100 denúncies diàries per no portar el cinturó, la majoria a conductors

  • En la darrera campanya de controls de seguretat passiva també es van denunciar en una setmana 72 persones per no fer ús correcte del casc i 37 per no fer un ús correcte dels SRI

SOCIETAT.  En la darrera campanya policial preventiva d’ús de sistemes de seguretat passiva coordinada pel Servei Català de Trànsit (SCT), que va tenir lloc entre l’11 i el 17 de gener, Mossos d’Esquadra i Policies Locals van interposar en aquests set dies 907 denúncies, de les quals 798 (88%) per no dur el cinturó de seguretat72 (7,9%) per no dur el casc 37 (4,1%) per no utilitzar els sistemes de retenció infantil (SRI).

En el cas del cinturó, en el decurs d’una setmana, es van posar una mitjana de 114 denúncies diàries, la majoria a conductors. Així, es van sancionar 539 conductors (67,54%), 209 acompanyants dels seients davanters (26,19%) i 50 passatgers dels seients posteriors (6,27%).

Aquests controls intensius per vigilar l’ús de cinturó, del casc i dels sistemes de retenció infantil (SRI) a les carreteres i carrers de Catalunya es fan periòdicament amb l’objectiu de reduir les víctimes d’accidents de trànsit i recordar la importància de fer servir aquests dispositius i de fer-ho correctament.

Convé destacar que 50 de les víctimes mortals o ferides greus que hi va haver l’any passat a les carreteres i autopistes catalanes no duien el cinturó cordat. Això suposa que un 20,2% de morts o ferits greus d’accidents de trànsit en zona interurbana durant el 2020 no duien lligat aquest element de seguretat passiva. D’altra banda, 18 dels motoristes i ciclistes morts o ferits greus no portaven el casc o no el duien ben cordat, el que representa un 6,25% de les víctimes mortals o ferides greus d’aquests col·lectius vulnerables.

No utilitzar els dispositius de seguretat passiva o fer-ho de manera incorrecta agreuja les conseqüències de lesivitat de les víctimes. De fet, no portar el cinturó, SRI o casc és, juntament amb la velocitat i la conducció sota els efectes de l’alcohol i altres drogues, una de les principals causes de  lesions derivades dels accidents de trànsit. Davant d’això, l’SCT considera primordial donar continuïtat a aquestes campanyes intensives per seguir conscienciant els conductors i la resta d’usuaris dels riscos i conseqüències d’aquesta acció.

Així mateix, des de l’SCT es vol recordar a tots els usuaris de la necessitat de cordar-se el cinturó de seguretat en tots els vehicles, també en els autocars.

2021-02-22

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator