La companyia de mobilitat Moventia ha presentat aquest dimarts el seu nou centre logístic, ubicat al polígon de Sant Pau de Riu-sec de Sabadell (Vallès Occidental). Amb 23.700 metres quadrats, fa de base dels busos de Sarbus i inclou un concessionari i dos tallers de reparació de camions i furgonetes. La firma ha invertit en la construcció de les instal·lacions, on hi treballen 305 persones, 14 MEUR per crear un “millor espai de treball, tenir una operativa més àgil i oferir un servei més efectiu als clients”, ha destacat Miquel Martí, president de Moventia, que ha reclamat la necessitat d’establir una col·laboració entre empreses i administració per impulsar el transport públic amb criteris de sostenibilitat.
El nou centre logístic es troba en el polígon en expansió des de l’anys 2010, a tocar de Badia del Vallès. amb connexió directa a l’autopista C-58 i a tocar de l’AP-7. Això fa que com a base operativa dels busos que operen al Vallès sigui un punt estratègic, segons Martí, donat que facilita la mobilitat per carretera dels seus vehicles a través de les principals artèries de la comarca.
Amb la inversió de 14 MEUR i amb 23.700 metres quadrats, Moventia reuneix les tres unitats de negoci de la firma, Moventis Sarbus, Vallès Automoció i Stern Motor. “El centre té el triple objectiu de millorar l’espai de treball dels seus professionals, disposar d’una operativa més àgil i, en conseqüència, oferir un servei més efectiu a tots els clients i usuaris de Moventis i Movento”, ha relatat Martí en la seva intervenció.
Les obres van començar al 2019 i s’han allargat dos anys. “Voldríem haver pogut inaugurar aquestes instal·lacions abans”, ha dit el president de la firma, un fet que no ha estat possible fins ara per l’embat de la pandèmia.
Energia de futur
El centre logístic té una estació fotovoltàica per a autoconsum que arriba a generar 1 MW de potència. Un camí, el de l’electrificació, cada cop més present en la mobilitat.
“Administració pública i operadors hem de parlar colze a colze per fer possible l’aposta decidida pel transport públic i la seva electrificació i descarbonització”, assenyala Martí. En aquest sentit, posa els fons europeus Next Generation com una ocasió única per a dur a terme aquest objectiu, fet pel qual crida a trobar un marc jurídic, tècnic i financer per a fer-ho possible.
El guant l’ha recollit el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín, que ha assegurat que tenen una agenda ambiciosa per a la descarbonització. “Necessitem que la xarxa viària doni prioritat a l’autobús en ciutat i àmbit interurbà, i tenim una voluntat que el 25% dels usuaris del transport privat es passin al públic, fet que s’ha de fer de la mà d’administracions locals i d’empreses proveïdores del transport públic”, ha dit.
Amb tot, ha assegurat que Catalunya té una xarxa de transport públic que funciona bé, amb mitjans com ara Metro, Tramvia, FGC o línies de bus, i on només hi grinyola una peça: “La única que falla de manera excessiva i estrepitosa és Rodalies”, ha apuntat.