Diumenge,3 novembre, 2024
IniciA PORTADA"Nipiu", l'app interactiva gamificada per a reduir el temps d'ús del mòbil...

“Nipiu”, l’app interactiva gamificada per a reduir el temps d’ús del mòbil entre la Generació Z

CIÈNCIA I TECNOLOGIA. Carles Cabezón, director del Màster en Disseny UI/UX, i Marianna de Nadal, cap de l’Àrea de Comunicació Visual i Smart Design a l’Escola Superior de Disseny ESDi i EATM by ESDi, han guanyat el concurs de Compra Pública Innovadora de Citilab per combatre les tecnoaddiccions amb ‘Nipiu’. Es tracta d’una app interactiva gamificada, que busca crear un hàbit de reducció de temps d’ús del mòbil i de les apps que generen més addicció, per donar suport a iniciatives d’innovació social i tecnològica que donin resposta a un problema o repte social.

El repte social que havien d’abordar amb la seva proposta era fomentar el bon ús dels dispositius mòbils entre els joves, i així va néixer “Nipiu”, una aplicació interactiva gamificada que té com a objectiu que els joves redueixin el temps d’ús general tant del mòbil com l’ús de les apps que generen més addicció. Per a fer aquesta modificació en els seus hàbits, l’aplicació proposa una varietat de jocs senzills a través dels quals els usuaris, de manera individual o reptant els seus contactes, han de superar proves que, de manera inherent, disminueixen l’ús dels dispositius mòbils.
 

“Ha estat tot un repte posar-nos dins la ment de la generació Z per a identificar les seves frustracions respecte a l’excessiu ús que fan del mòbil”, assegura Carles Cabezón. “Ens ha ajudat el fet de treballar a la universitat, ja que hem tingut accés als potencials usuaris de l’aplicació, que han testejat el prototip i aportat suggerències, i ens han donat la informació necessària per fer una app d’acord a les seves necessitats”, afegeix Marianna de Nadal.

Ha estat tot un repte posar-nos dins la ment de la generació Z per a identificar les seves frustracions respecte a l’excessiu ús que fan del mòbil”

 

El prototip de Nipiu

Al resultar seleccionat per Citilab, el projecte d’aplicació mòbil “Nipiu” ha estat premiat amb un finançament de fins a 7.400€ per desenvolupar el primer prototip funcional de la proposta. “Una vegada obtinguts els resultats del testatge del nostre prototip realitzarem les modificacions pertinents per a dissenyar un mínim producte viable (MPV) programat i llest per a ser publicat”, assegura Carles Cabezón.


Al prototip es proposen 5 jocs amb els quals es pretén que els usuaris agafin el costum diari de practicar algun tipus d’abstinència del mòbil. Aquests jocs o reptes es divideixen en tres principals tipus: individuals, en parella o grupals. Com a premi pel(s) guanyador(s) dels reptes es subministrarà una certa quantitat de monedes virtuals bescanviables per productes o serveis “no digitals” que fomentin l’abstinència de mòbil en el temps lliure dels joves. Aquestes recompenses podran ser des d’entrades per al cinema fins a descomptes en gimnasos, transport i viatges.
 

La idea d’incloure aquests reptes a l’app Nipiu va sorgir per l’alt percentatge de joves enquestats a la primera fase del projecte, que va assegurar que li agradava la idea de reptar-se entre companys i que estaria disposat a jugar a no fer servir el mòbil per certs períodes de temps. Com ells mateixos explicaven a les entrevistes, seria una oportunitat per estar més presents, tenir relacions més profundes o fins i tot fer activitats més productives com llegir o aprendre noves habilitats.
 

Desenvolupat el prototip, el proper pas per Marianna i Carles és poder llançar l’aplicació. “La proposta realitzada, amb el suport de Citilab, és un prototip inicial, ara esperem trobar el finançament necessari per poder-la programar i llançar al mercat. Ens agradaria veure-la enllestida i que realment els joves la fessin servir per incorporar nous hàbits saludables relacionats amb l’oci no digital”, assegura Marianna de Nadal.

 

 

 

 

 

 

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies