-
Jazz Terrassa ofereix l’emissió de quatre concerts en directe enregistrats per la XAL
CULTURA/MÚSICA. Des de 2011, cada 30 d’abril se celebra el Dia Internacional del Jazz, una iniciativa impulsada per la UNESCO i el pianista Herbie Hancock, amb la finalitat de difondre els valors de pau, llibertat i igualtat, inherents a aquesta forma d’expressió artística.
La celebració malauradament queda enguany afectada per la pandèmia de la Covid 19, que impedirà que es duguin a terme concerts en directe. Tot i això des de l’àmbit jazzístic s’estan organitzant accions per a la seva commemoració.
Terrassa participa enguany en la celebració virtual que se celebra a nivell mundial amb l’emissió de 4 concerts íntegres a través del canal de Youtube de la Nova Jazz Cava. Es tracta dels concerts celebrats en les edicions de 2017, 2018 i 2019 del Festival de Jazz Terrassa i que van ser enregistrats en directe per la XAL, qui col.labora en la seva possible reemissió.
Concretament es podrà gaudir novament dels directes: Laura Simó “Afterglow” del 15 de març de 2017 del 36 FJT; Gabriel Amargant Trio “Aire” del 7 de març de 2018 i Pau Bombardó Reunion “Premi Jazzterrasman 2018” ambdós del 37 FJT i, finalment, Marina Tuset del 6 de març de 2019 del 38 FJT. Els concerts es van celebrar tots ells a la Nova Jazz Cava i estaran a disposició a través de Youtube des del 30 d’abril i fins el 31 de maig vinent.
Des de Jazz Terrassa us animem a reviure aquests moments musicals i agraïm la complicitat de tots els músics participants, així com de la XAL.
Visca el Jazz!