Dissabte,5 octubre, 2024
IniciPERFILSOliver i Hugo Blanch: “El que ens diferencia a Seguros Bilbao és...

Oliver i Hugo Blanch: “El que ens diferencia a Seguros Bilbao és el tracte i assessorament personalitzat als clients”

Avui entrevistem els germans Blanch, l’Oliver i l’Hugo, que estan al capdavant de l’oficina de Seguros Bilbao de Sant Quirze. Son anunciants del Diari des de fa molts anys i els hi agraïm tots aquests anys de suport i que accedeixin a ser entrevistats per conèixer-los de primera mà. D’entrada, i ells mateixos m’ho diuen, el món de les assegurances no és un món de glamur, on hi ha moltes coses a explicar, però a mesura que vaig parlant amb ells em transmeten una altra cosa: passió, servei, coneixement, gust pel detall, innovació, orientació al client... Potser per això en els 15 anys que porten amb oficina a Sant Quirze han tingut tant bona acollida. Sense més preàmbuls, anem a conèixer-los.

JAVI QUINTANO
19/6/2023 | 16:30:32

Des de quan esteu a Sant Quirze?

Oliver: Nosaltres vam obrir l’oficina l’any 2008, el juny de 2008, per ser més exactes. Jo vaig fer un pla de carrera a la companyia, on entres a serveis centrals per desenvolupar una cartera de clients des de zero, i quan hi arribes a un volum de carteres suficient et plantegen muntar una oficina.  L’Hugo es va incorporar l’octubre del 2008.

Hugo: Vam estar primer a l’Avinguda dels Països Catalans 16A i ara estem just davant, al 9D. Ja no cabien en aquella oficina, i vam canviar on som actualment a l’any 2018.

Oliver: Ara mateix som quatre persones a l’agència. Jo faig funcions gerencials i comercials, l’Hugo fa d’assessor especialitzat en el ram industrial, temes de vida, i estalvi. Després tenim el Marc, que també és assessor com ell, especialista en el tema de salut, i amb el tema de particulars i comunitats. I després la Judit, que és la que porta tot el tema de la postvenda de l’oficina, el tema de sinistres, de gestió de rebuts, d’atenció telefònica, modificació de pòlisses, gestió d’arxiu, de tot el que és la postvenda, el dia a dia, que també hi ha molta feina aquí.

Quins son els productes que comercialitzeu?

Oliver: Tenim de tot, assegurances per particulars, automòbil, llar, i també assegurances de vida, decessos, salut, tot això és per particulars. Després tenim assegurances per a autònoms, comerç, pimes, assegurança d’incapacitat per si tens una baixa.. Assegurança responsabilitat civil per activitats més de construcció i industrials, després tenim renting de vehicles, que és un dels temes nous que portem…

Hugo: Tenim un altre producte nou molt interessant, que és l’assegurança de ciber-risc… ara és un tema que està molt candent, arran del què ha passat amb l’Hospital Clínic… És una assegurança especial per empreses amb risc d’atacs cibernètics.

Oliver: Després tenim productes d’estalvi amb tipus garantit o vinculat a fondos de inversió, plans de pensions, etc… El nostre objectiu és que els clients tinguin tots els productes al seu abast.

A Sant Quirze també hi ha una oficina de Catalana Occident…

Oliver: Sí, el grup són tres companyies, Catalana Occident, Plus Ultra i des de fa 18 anys van comprar Seguros Bilbao. Ara es dirà Occident. Estem en integració a nivell de processos, de productes… cada companyia era independent abans i fa uns anys que s’havia fet tot el tema de la unificació de pèrits i reparadors quan hi ha un sinistre, de tramitadors… Fa anys que estem unificant i ara només queda el nom comercial. Ara ja som iguals, l’únic que tenim és un nom comercial diferent. El gener de  2024 hi haurà un únic nom comercial. I hi haurà dos agencies d’Occident a Sant Quirze.

Vosaltres vau començar el 2008, quina acollida heu tingut en aquests 15 anys? Com ha sigut l’evolució?

L’evolució ha estat molt bona, perquè jo quan vaig obrir el 2008, potser tenia uns 300 clients i a dia d’avui en tenim més de 1.500 clients.

D’aquests 1.500, un 70-80% són de Sant Quirze, són del poble. Al final, la confiança que ens hem guanyat amb el pas dels anys per fer bé les coses, treballar bé, assessorar bé… La veritat és que sempre un vol més, però no ens podem queixar de com ens han anat les coses.

Què és el que la gent demana més? Quin és el producte que més…

Oliver: A veure, el món assegurador és un món que és molt proactiu en el sentit que si tu esperes que et vingui el client, que sí que et pregunta per l’assegurança de la llar, de l’automòbil… però després has de saber buscar les oportunitats amb el tema de vida, estalvi, assegurança medica,…

Hugo: D’entrada, els producte on més facilitat hi ha per entrar o que et vinguin a preguntar sempre és el cotxe i la llar. És el que la gent té més curiositat. Tu has de fer-li veure que s’ha d’anar més enllà i que hi ha altres necessitat, però és veritat que poca gent t’entra demanant un preu d’una assegurança de vida i poca gent també de la llar, però més.

Oliver: Després cal dir que som una companyia molt innovadora a nivell d’assegurances… per exemple, a nivell d’assegurances de vida, hi ha una cobertura  de malalties greus, que es pot incorporar, que et donen un capital si per desgràcia tens un càncer….

Hugo: També hi ha coses com el renting, que ara la gent pregunta bastant… Pagues una quota mensual que t’entra el cotxe amb tot el manteniment., assegurança, reparacions, etc…. Els bancs porten més anys comercialitzant. Nosaltres portarem un any i mig.

Més enllà de les assegurances, feu això dels rèntings… alguna cosa més que sigui potser més típica d’un altre sector?

Oliver: Plans de pensions, Plans d’estalvi… Que també són productes més tradicionals bancaris. Igual que les entitats bancàries ara fan assegurances de tot.

Hugo: Sí, els bancs se semblen cada vegada més a les companyies d’assegurances i les companyies d’assegurances als bancs.

I dins del món de les assegurances, què us diferencia d’altres assegurances? Potser la part innovadora?

Oliver: No, el servei. Hi ha tres coses molt importants a l’hora de contractar una assegurança. Almenys jo ho veig així. Una és el preu, l’altra són les cobertures, les condicions que tingui la pòlissa i una tercera fonamental és el servei.

Quan tens un problema amb un sinistre, que la pòlissa estigui ben feta, que algú pugui parlar amb el perit, que algú et pugui donar un assessorament, etc.. al final és un valor afegit que s’ha de valorar juntament amb el preu i amb les cobertures. Lògicament no hi ha una cosa única que sigui la més important, però es la suma de les tres…

Hugo: Cada cop hi ha més companyes al mercat que el servei és molt impersonal, que truques a una centraleta i no tens aquest tracte proper. I a nosaltres sí que ens diferència això. Tu vas a parlar amb persones que t’escolten, que miren, que lluiten per tu, que valoren i que ho tenen en compte. Si vas a trobar el preu més barat del mercat sempre hi haurà un més barat. Però el servei és molt diferent.

Oliver: A l’auto, per exemple, no es valora gaire el servei, cada cop és més preu, cobertures… però en productes com la llar, un negoci, una assegurança de la responsabilitat civil, d’incapacitat per autònoms, una assegurança mèdica… En tot això l’assessorament és molt més important perquè són productes d’un valor afegit. Al final, nosaltres, en l’automòbil et surt per 400 euros i si t’interessa bé i si no, no passa res. Perquè no hi ha aquest assessorament. Tu saps el mateix que jo de les cobertures d’una pòlissa. Es perd una miqueta la importància dels nostres coneixements on et podem assessorar en una pòlissa d’automòbil o de moto. És més preu.

Hugo: Sí que hi ha una petita diferència amb la companyia que puguis contractar, però al final, el cotxe, un “tercers” complet d’una banda o d’una altra és el semblant. Encara que el servei quan hi ha un sinistre si que es important moltes vegades en el ram ‘autos, no es valora tant.

Oliver: Però en canvi, en un de “llar”, o un de vida, és més també, del dia a dia de la gent, i sí que importa més l’assessorament que li donis perquè la pòlissa de la llar tingui els capitals i les cobertures adients, perquè l’assessorament a la de vida s’adeqüi a les teves necessitats, perquè si tu un dia faltes o passes a ser un pensionista, com queden les persones del teu entorn? Si hi ha deutes… Això sí que és important, tenir un assessorament. Això és el que ens diferencia d’altres companyies del mercat.

Posem un exemple, a nivell de cobertures que oferiu. En l’assegurança de salut, que és un servei molt recent per part vostra, en què es diferencia, de la resta d’assegurances?

Hugo: La nostre assegurança de salut és molt diferenciador, perquè tenim bons especialistes i bones clíniques dins del quadre metge, tenim una clínica, que és la Clínica Universitària de Navarra, que a nivell d’oncologia, de càncer, és de les millors… És la millor d’Espanya i de les millors a nivell mundial. Té diferències, la veritat, perquè és un producte amb molta qualitat i té diferències.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies