Dijous,28 març, 2024
IniciA PORTADAOn obrir-li un compte al meu fill? El 40% dels bancs no...

On obrir-li un compte al meu fill? El 40% dels bancs no ofereixen comptes corrents per a menors

  • Només el 60% dels bancs comercialitzen comptes corrents per a menors.
  • Els menors no poden usar Bizum i només cinc bancs els permeten pagar amb el mòbil.
  • La informació que reben els pares sobre els productes bancaris no sempre és correcta.

ECONOMIA.  Arribada certa edat, molts pares decideixen obrir un compte als seus fills en el banc. És habitual que el nen acabi tenint un compte en la mateixa entitat de la qual són clients els pares. Però si el que volem és que els nostres fills tinguin una experiència la més pròxima a la d’un adult, perquè aprenguin des de petits a gestionar els seus diners i a relacionar-se amb els bancs, és probable que la nostra entitat no sigui la més adequada.

Només el 60% dels bancs espanyols comercialitza comptes corrents per a menors d’edat, d’acord amb un estudi realitzat pel comparador de productes financers Helpmycash.com. En la resta, l’oferta es redueix a comptes d’estalvi, que generalment només serveixen per a guardar els diners del nen i que ofereixen una experiència poc educativa.

Així mateix, únicament el 73% de les entitats ofereixen una targeta a aquest segment de clients, sigui de dèbit o prepagament, i tan sols el 67% els permet accedir a la banca online per a consultar el saldo o els moviments del seu compte o targeta, segons es desprèn de l’estudi sobre comptes per a nens en el qual s’ha analitzat l’oferta de 15 entitats.

L’edat mínima més freqüent per a poder accedir a una targeta de dèbit són els 14 anys, encara que BBVA la redueix als 12 i Abanca i Liberbank l’augmenten als 16. Si el que volem és que els nostres fills disposin d’una targeta prepagament, en la majoria dels bancs també haurem d’esperar que compleixin els 14 anys, encara que un parell d’entitats (Banc Santander i el seu banc online, Openbank) no fixen una edat mínima. En general, l’elecció de lliurar una targeta de dèbit o de prepagament correspon als pares, ja que el 64% dels bancs que sí que comercialitzen targetes per a menors ofereixen tots dos tipus.

“Si el nen no pot disposar d’un compte, d’una targeta i consultar el seu saldo i els seus moviments a través de la banca electrònica, l’experiència resulta molt menys didàctica”, conclou l’estudi de HelpMyCash. Això no significa que les entitats que sí que ofereixen als menors el trio de serveis anteriors els donin via lliure: els comptes per a menors i els serveis associats sempre tenen una operativa limitada i l’accés a la banca online sol ser únicament consultiu, per la qual cosa en general no poden realitzar transferències ni contractar altres productes. Una posició que el Banc d’Espanya considera “comprensible”, segons l’informe, ja que així s’eviten riscos.

Tampoc poden usar Bizum. Encara que el servei de pagaments immediats de mòbil a mòbil desenvolupat per la banca espanyola delega aquesta possibilitat a cada banc, cap ofereix aquest servei als menors d’edat. I és que, al cap i a la fi, es tracta d’una mena de transferència, però que comporta més risc, ja que en ser immediata no es pot cancel·lar.

Poca informació i lleis inventades

A Espanya hi ha més de vuit milions de menors d’edat o, cosa que és el mateix, més de vuit milions de clients potencials per als bancs. No obstant això, la banca no li posa fàcil als pares que volen comparar l’oferta de comptes corrents per als seus fills. La majoria dels bancs no inclouen en les seves pàgines webs una fitxa completa de les condicions i dels serveis dels seus productes per a nens i els empleats de les oficines i del servei d’atenció telefònic de les entitats manquen de la informació adequada.

“En HelpMyCash hem detectat que els empleats de la majoria de les oficines no coneixen l’oferta del seu banc per als menors d’edat”, afirma l’estudi. Fonts del comparador aclareixen que és habitual que els empleats de diferents sucursals donin informació contradictòria sobre un mateix producte o que des del servei d’atenció al client aportin dades diferents en funció del gestor que atengui el consumidor.

Els empleats desconeixen l’operativa associada als comptes i les targetes per a menors, així com al procés de contractació, per la qual cosa els pares reben, en molts casos, informació errònia.

Així mateix, els empleats d’aquelles entitats que no comercialitzen targetes per a menors o que redueixen la seva oferta a un compte d’estalvi amb una operativa molt limitada i no donen accés a la banca online, a vegades, “justifiquen la seva escassa oferta de productes emparant-se en lleis que, realment, no existeixen, quan la realitat és que l’oferta depèn de cada entitat i de la seva política interna”, aclareixen els autors de l’informe.

El pagament mòbil, vetat en la majoria dels bancs

Malgrat gairebé set de cada deu nens té un telèfon mòbil, segons dades de l’Observatori Nacional de les Telecomunicacions relatius a 2017, només cinc entitats de les 15 analitzades, el 33%, permeten als adolescents associar les seves targetes a un wallet i abonar compres en comerços amb el mòbil. Es tracta de Bankia, CaixaBank, Liberbank, Openbank i Unicaja.

Encara que la limitació principal amb la qual es troben els menors és el seu propi banc, els propis termes i condicions d’aquests serveis també juguen en contra seva. Només Samsung Pay no estableix una edat mínima per a usar-ho, d’acord amb el seu servei d’atenció al client, mentre que Apple Pay la fixa en 13 anys i Google Pay, en 16.

Bankia, CaixaBank i Liberbank, l’oferta més completa

El trio format per Bankia, CaixaBank i Liberbank és el que ofereix una experiència més completa als menors d’edat que volen gestionar les seves finances amb l’ajuda del banc. Les tres entitats ofereixen un compte corrent als menors a la qual es pot associar una targeta de dèbit o de prepagament. Així mateix, totes permeten consultar la banca online, sigui per Internet o per una app i el menor també pot abonar les seves compres amb el mòbil.

Bankia permet als seus clients més joves disposar d’una targeta de dèbit o prepagament a partir dels 14 anys, igual que CaixaBank. Liberbank, per part seva, augmenta l’edat als 16.

Amb les pitjors ofertes, aquelles que consisteixen en un compte d’estalvi sense accés a la banca online, l’experiència perdrà el seu caràcter didàctic. Els menors ni tan sols podran revisar el seu saldo, excepte en un caixer automàtic si és que tenen targeta.

Estudio – Cuentas para menores – HelpMyCash

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies