Dimarts,5 març, 2024
IniciOPINIÓTRIBUNAPer què donar suport al periodisme local és bo per als negocis?

Per què donar suport al periodisme local és bo per als negocis?

TRIBUNA/ D’aquí i d’allà
Per JAVI QUINTANO RUIZ
3/2/2024| 11:30:32

Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.

Amb aquest títol començava fa un parell de mesos l’Estanis Alcover i Martí, expresident de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) un article sobre el periodisme local a casa nostra.

Ell explicava que, a la trobada del Dia de la Premsa Comarcal els experts van deixar clar un missatge: necessitem notícies locals més que mai. En la seva opinió, “a mesura que la confiança, per exemple, en els governs (locals, de demarcació o del país) s’erosiona, són els informes independents els que proporcionen la supervisió i la il·luminació necessàries per informar el públic i exigir responsabilitats als responsables polítics. La premsa de proximitat és responsable de la meitat dels informes originals del país malgrat que només representa el 25% de l’audiència dels mitjans de comunicació en general”.

També en aquella jornada es va expressar una idea interessant: en temps de crisi, confiem en la informació de confiança dels punts de venda locals (o de les subscripcions) per mantenir-nos segurs i informats. Durant la pandèmia els editors locals van augmentar lectors, ja que la informació sobre la resposta de la comunitat s’havia convertit en essencial.

Malgrat aquest augment de valor i de lectors, molts editors locals es troben en situació econòmica delicada, no tant com a Estats Units, que molts diaris locals han hagut de tancar, i hi ha veritables deserts d’informació, la qual cosa dona més poder i pes als interessos dels partits polítics i dels lobbies. Per això, Alcover, creu que els editors locals necessiten el suport dels anunciants més importants del país; sense renunciar tampoc als de l’Ibex, que un dia també van fer costat a la premsa catalana de proximitat (Gas Natural, Repsol, Endesa, etc.).

Però, per què és important la premsa local? Perquè fomenten una connexió entre el públic i les seves comunitats. Donar suport a les notícies locals és bo per al nostre món i la nostra societat, però, també és millor per generar resultats comercials per als anunciants? “Clar que sí”, diu Alcover.

L’American Press Institute i Vox Media es van associar amb la firma de recerca global Nielsen per estudiar quin era la connexió de la premsa local i la millora dels negocis. Aquesta recerca constata que les notícies locals ajuden a crear un públic incremental. A més, van trobar que el 38% dels visitants dels llocs de notícies locals no visiten cap portal de notícies nacional: les marques que només s’anuncien en portals nacionals no arriben a una gran audiència. Segons l’estudi, anunciar-se en aquells mitjans nacionals, és “qüestió d’escala i consciència, però el local és on es construeixen les comunitats”. “El periodisme de proximitat és millor per proporcionar contingut destacable, crear una sensació de connexió amb els altres i fer que l’experiència sigui personal”.

A les capçaleres nacionals s’hi van a cercar notícies d’última hora, notícies principals o noticies de país. Als mitjans locals hi anem a buscar temes més íntims per a l’usuari: esports, esdeveniments i cultura, llocs per menjar, etc. El president de l’ACPC, amb aquestes dades animava als anunciants a prendre l’oportunitat que tenen d’alinear-se amb una connexió profunda i un sentit de rellevància personal en els entorns locals.

Alcover és taxatiu: “El Llibre blanc de la premsa comarcal diu ben clar que les notícies locals impulsen l’acció local. És així. És més probable que els lectors hagin pres algun tipus d’acció significativa a les seves capçaleres de notícies de proximitat en comparació amb títols nacionals i estatals, com ara registrar-se a un butlletí, compartir una història o publicar un comentari”.

Un estudi de l’Associació API d’Estats Units va comprovar que una versió localitzada d’un anunci (és a dir, creativitat que inclou el nom de la ciutat) en un entorn rellevant localment funciona molt millor en comparació amb una creativitat no localitzada en una capçalera nacional. Totes les mètriques de marca que van mesurar eren significativament més altes entre els lectors que van veure aquesta experiència localitzada en comparació amb els lectors d’un lloc de notícies nacional.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

1 COMENTARI

  1. Totalment d’acord amb el que es diu en aquest article. La promoció del comerç local en un mitjà de comunicació local, augmenta la visibilitat dels comerços del sector d’abast del diari, que a vegades no són coneguts per la majoria d’habitants de la població per ser de nova obertura, o també per estar en emplaçaments poc transitats, a banda de publicar notícies locals d’interès per als habitants de la població, el que els hi dóna un valor afegit, com ha fet hi continua fent aquest diari.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies