-
Els presidents d’ambdues entitats, Àlex Goñi, de PIMEComerç, i Jordi Vilaprinyó, de l’ABCcat, han acordat coordinar les estratègies i línies mestres d’actuació
REDACCIÓ/ECONOMIA. Barcelona, 30 de maig de 2017.- La patronal del sector comercial PIMEComerç i l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABCcat) han decidit emprendre plegades un camí de coordinació en totes aquelles decisions relatives a la defensa del comerç de proximitat d’àmbit català. PIMEComerç i l’ABCcat han arribat a aquesta decisió “en benefici dels gremis i associacions que en formen part d’una o altra de les nostres entitats, de vegades de totes dues, ja que compartim una mateixa mirada cap a la necessitat d’aconseguir i defensar un model comercial sostenible al nostre país; i això implica la protecció i l’impuls del comerç de proximitat”.
Si bé les dues organitzacions mantindran la seva autonomia, sí treballaran vetllant per aplicar una unitat de criteri en totes les taules de representació institucional a les quals hi són presents, així com en la interlocució en nom dels seus associats amb les diferents administracions. En paraules d’Àlex Goñi, “sumar forces ens ajudarà a afrontar amb més garanties d’èxit un moment de canvis transcendentals, no només per al comerç, també per al model de societat, com l’actual”. Així mateix, Jordi Vilaprinyó ha afirmat que “aquesta és una entesa que reforçarà la veu dels nostres associats, i que ha estat possible perquè totes dues organitzacions tenim un mateix model de comerç al cap, i als associats en el centre del nostre treball diari”.
PIMEComerç és la patronal del sector del Comerç de la Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya i, amb els seus socis col·lectius, s’apropa als 45.000 comerços associats. Per la seva banda, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABCcat), fundat el 1985, aglutina unions de botiguers i associacions de comerciants locals de tot el territori català, amb més de 33.000 establiments associats .