Inici » a-ultimesnoticies » Pla d’acció per combatre la pressió estètica
L’Agència Catalana de Consum examinarà com s’aplica la regulació europea de talles a les botigues de roba

Pla d’acció per combatre la pressió estètica

  • Una de les primeres mesures, el Govern investiga una cadena que només ofereix talles petites

SOCIETAT.  Ha començat una investigació contra una cadena multinacional de moda que opera a Catalunya i que només compta amb les talles més petites (XS/S), en el marc del Pla d’acció per combatre la pressió estètica que s’ha aprovat com a Acord de Govern. L’elaboració del Pla comptarà amb la participació d’entitats, de persones expertes i dels mateixos sectors implicats.

El Pla té com a objectiu combatre la pressió estètica, per tal de donar una resposta política a la violència dels cànons estètics que produeixen i perpetuen els estereotips i les discriminacions de gènere, racials i capacitistes.

Aquestes actuacions contra una cadena multinacional s’han iniciat a partir de la recepció d’una denúncia a través del formulari en línia que es troba disponible al web del Departament d’Igualtat i Feminismes.

Sense pressió estètica

Segons dades de l’Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia de Catalunya del 2020, el 47% de les noies d’entre 12 i 16 anys es volen aprimar, i el 41% ha fet alguna vegada dieta pel seu compte. Aquestes malalties afecten al voltant de 28.000 adolescents i joves a Catalunya, aproximadament el 5% de les noies.

Un Pla amb 4 eixos

Les mesures del Pla d’acció per combatre la pressió estètica s’estructuren al voltant de quatre eixos estratègics, que són Publicitat, consum i alimentació; Xarxes socials; Cultura i mitjans de comunicació; i Àmbit social que inclou, entre d’altres, el món laboral i el de l’esport.

Algunes accions del Pla:

  • L’Agència Catalana de Consum examinarà com s’està aplicant en la pràctica la regulació europea de talles a les botigues de roba.
  • La inclusió de continguts educatius sobre la pressió estètica i els seus efectes a les escoles i als instituts, en el marc del programa Coeduca’t.
  • Campanya de sensibilització a les xarxes socials, dirigida especialment a la gent jove, respecte l’ús dels filtres i retocs fotogràfics.
  • L’adopció d’acords sectorials amb el món de la publicitat i de la moda, perquè la representació dels cossos sigui més diversa i s’ajusti molt millor a la realitat.
Incorporació de la pressió estètica en la legislació
  • Reforma de la Llei 17/2005 d’igualtat efectiva de dones i homes, per incloure expressament la pressió estètica i per enfortir-ne el marc sancionador.
  • També es modificarà el Codi de Consum perquè integri tots els àmbits de discriminació establerts per la Llei d’igualtat de tracte i no discriminació.
  • S’inclourà l’abordatge al Projecte de Llei de l’audiovisual de Catalunya, enfortint les competències del Consell de l’Audiovisual de Catalunya en aquestes matèries.
2022-03-08
promo primera vinyeta vida (1)
seguros Bilbao nuevo renting febrero 202202_Carta_agente_cast_SB_05
seguros-bilbao-2
seguros-bilbao
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator