Dilluns,15 juliol, 2024
IniciSANT QUIRZEQuatre mesos després, un ciutadà torna a acusar l'Ajuntament d'abusar del silenci...

Quatre mesos després, un ciutadà torna a acusar l’Ajuntament d’abusar del silenci administratiu i d’evitar i retrassar les respostes

JAVI QUINTANO
28/7/2023 | 16:40:32
Actualitzat el 31/7/2023 amb nova informació

Un ciutadà de Sant Quirze va emetre ahir una pregunta al Ple Municipal, una pregunta que ja havia formulat al Ple fa quatre mesos, al març (perquè el reglament no permet que un ciutadà pregunti de nou, malgrat no tingui resposta, fins quatre mesos després). Aquest ciutadà demanava saber quin era l’us del silenci administratiu que fa el consistori i si l’Ajuntament compleix els terminis en les seves respostes. En la seva petició demanava el nombre de peticions rebudes per part dels ciutadans els darres 5 anys, quines necessitaven resposta, quines s’havien respost, etc.

El cas és que, al seu entendre, l’Ajuntament “abusa del silenci administratiu, que és per donar seguretat juridica, no per evitar respondre a un ciutadà”. I explicava dos casos, entre molts, que havia patit: va fer una petició d’informació d’un expedient, i fins un any deprés, amb la intervenció de la sindica de greuges de Catalunya, no es va fer efectiva “i em sembla que vostès tenen deu dies per posar la informació a la disposició del ciutadà”, va reforçar. En una altra ocasió, va fer un pagament extemporani i li van respondre nou mesos després que no ho acceptaven. “Aquests son dos exemples dels diversos que m’han passat”, deia.

En resposta a la seva pregunta, l’alcaldessa Oliveras li va respondre que la resposta que li van donar fa quatre mesos ja explicava tot el què preguntava. Davant d’aquesta afirmació, aquest ciutadà va explicar que no havia rebut cap resposta. I que per això tornava a preguntar. Aquest diumenge aquest ciutadà va enviar un correu electrònic als regidors i a aquest Diari explicant que “Erròniament, vaig comentar que no m’havia arribat un dels documents, l’informe del nombre d’entrades a registre. Després de comprovar-ho, vull rectificar i comunicar a tots sí que havia rebut l’informe d’entrades al registre, tal i com ja li ho he fet saber a la Sra. Alcaldessa a qui també he demanat que trasllades el meu error el ple.”

El resum de la resposta és que en els darrers anys s’han iniciat uns 20.000 processos (10.500 consultes en el primer semestre de 2023). En públic no es va donar cap més resposta: si l’Ajuntament respon a temps, si ho respon tot, etc. serà difícil saber-ho.

Aquest ciutadà, acabava la seva intervenció fent referència la lentitud de resposta de l’Ajuntament, si es que respon: “vostès han dit que hi ha peixos grans que es retrassen (referint-se a la Generalitat), en aquest cas el peix petit és el ciutadà: un any per una consulta d’un expedient em sembla que algú hauria de demanar disculpes o fer alguna cosa. És molt trist que els ciutadans no tinguem respostes i que algunes que tenim no s’ajustin a la pregunta”, va finalitzar.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies