Divendres,19 abril, 2024
IniciA PORTADARecull de notícies de la Federació de Veïns

Recull de notícies de la Federació de Veïns

SOCIETAT. 

El Sant Quirze on vivíem: CAPÍTOL III – L’AUTOBÚS

El maig de 2019 es va constituir la Mesa de l’Autobús, fruit del neguit veïnal pel servei deficient que tenim en el nostre municipi.

Hem de recordar que a Sant Quirze qui dona el servei és TUS (de Sabadell) i a Les Fonts TME (de Terrassa), mentre a Sant Quirze el servei entra dins del nucli urbà, a Les Fonts, es queda en la part que pertany al municipi de Terrassa.

Fins a dia d’avui, hem realitzat 4 reunions i una cinquena va estar suspesa pel confinament.

Els principals temes que vàrem manifestar van ser:

  1. Freqüència de pas en hores punta.
  2. Tarificació social.
  3. Proposta de variació de recorregut.
  4. Possibilitat de donar el servei en festius.

En quant a la freqüència de pas TUS, vàrem presentar 3 diferents propostes, que en tot cas no es podien dur a terme fins el mes de setembre, quan es comprin nous vehicles.

En quant a la tarificació social, a Les Fonts ja estava parlat amb TME, però no s’aplicava fins que s’arribés a una entesa, per aplicar amb TUS la tarificació social al nucli de Sant Quirze. Sembla que això ja està en marxa i esperem que l’any vinent es dugui a terme.
Queden pendents la variació de recorregut (afecta a El Castellet i Castelltort), la possibilitat de que entrin els autobusos de TME al nucli de Les Fonts i el donar servei els festius (que dependrà del cost i la disponibilitat de pressupost municipal).

___________________

El Sant Quirze on vivíem: CAPÍTOL IV – VIALITAT

Són les 8 del matí, una riada de cotxes que vénen de Rubí ocupen la C-1413 direcció Sabadell, s’ajunten amb tots els que baixen de les urbanitzacions i amb els que vénen de Sabadell i travessen el casc urbà de Sant Quirze, per evitar el tap de sortida de Sabadell, conflueixen tots a la rotonda principal, on uns intenten deixar el cotxe al pàrquing de l’estació i els altres intenten accedir a l’autopista C-58, per baixar a Barcelona o arribar a altres destinacions per la B-30. Pel cel l’helicòpter de tràfic afegeix més soroll al dels vehicles, mentre a l’altre cantó de la Serra de Galliners, una filera de cotxes ocupa la BP-1503 sentit Terrassa uns, sentit Rubí els altres. A tot això hi afegirem que 30 minuts després, s’ompliran els carrers del nucli de Sant Quirze de cotxes, que porten infants a les escoles del municipi i també de les autoescoles alienes, a Sant Quirze, que han trobat als nostres carrers el circuit ideal per parar, aparcar, fer maniobres i canviar de sentit.

Un altre capítol és el peatge de Les Fonts, que per un cantó fa que els vehicles que vénen del nord es derivin tots cap a la C-58 agreujant l’embús i els que vénen del sud intenten arribar a Terrassa per Rubí, la BP-1503 o el que és pitjor, pels carrers del barri de Les Fonts, augmentant el soroll, el risc i la contaminació dels veïns.

La manca del nou enllaç a la C-58 des de la carretera de Rubí, la de regulació del tràfic intern, la manca de més transport públic a l’hora punta i si fem autocrítica, la sobre utilització que fem del vehicle particular, fan que aquesta fos la realitat abans de la pandèmia.

Trigarem un temps encara en tornar-ho a veure i sinó anem pensant en solucions, s’anirà agreujant en el futur.

_______________________________

El Sant Quirze on vivíem: CAPÍTOL V – VIA PÚBLICA

Aquest és el capítol més problemàtic de tots, qui no té queixes de la via pública?

És el que veiem cada dia al sortir al carrer, forats d’arbres buits, llambordes que trontollen, trencades o que estan fora de lloc, carrers amb forats, voreres que patinen, herbes a les voreres, passos de vianants amb obstacles, etc… seria inacabable relacionar tot el que caldria millorar.

El que sí té un punt en comú, és que al llarg dels anys, cap govern municipal ha realitzat un pla a llarg termini, inventariant les mancances, millores o modificacions a realitzar i dividint la prioritat i el seu cost al llarg d’aquest temps.

Altres coses que es troben a faltar, són el control rigorós de l’obra que s’ha realitzat (compliment del sol·licitat i estat en que ha quedat), la manca de manteniment del mobiliari públic (un exemple clar, els bancs del carrer) i la lentitud exasperant en la que es contracten les obres. Un clar exemple el tenim en les voreres de Mas Duran, on després de mesos de queixes, el mes d’abril del 2019 es va trobar la solució i un any després, encara està per aplicar, malgrat que el seu cost és totalment assumible.

Al moment de començar la pandèmia, estàvem realitzant un mapa amb tota la problemàtica de la via pública i ens hem quedat a mig fer-lo, (aquí podeu trobar un exemple) i com no, comptem amb el vostre ajut per a completar-lo.

SALUT. 

312 afectats a Sant Quirze

Segueixen augmentant els casos positius fins a un total de 312 persones, mentre que el nombre de sospitosos està en 584 casos. Encara que ja estem en la Fase I i també podrem moure’ns fins a Barcelona, no sembla que la pandemia afluixi, per tant qualsevol recomanació és poca.

Aquí podeu trobar tota la informació que ens va arribant.

Aquí podeu trobar el mapa estadístic que proporciona la Generalitat sobre l’evolució del covid-19.

AVIACIÓ.

AEROPORT DE SABADELL

Activitats del mes d’abril a l’aeroport.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies