Dijous,28 març, 2024
IniciA PORTADARecull de notícies de la Federació de Veïns de Sant Quirze del...

Recull de notícies de la Federació de Veïns de Sant Quirze del Vallès

SOCIETAT.

Mobilitat a casa nostra

Una setmana després de començat el curs escolar i amb gran part dels treballadors, incorporant-se als seus llocs de treball, tornem a reviure els problemes de mobilitat a Sant Quirze.

Per un cantó el peatge de Les Fonts, fa que tant el barri de Les Fonts, com els accessos a la C-58 que tenim a Sant Quirze, es vegin totalment saturats. Per complicar més el problema, molts dels vehicles que circulen direcció Rubí, travessen Sant Quirze, complicant la mobilitat interior i la saturació de la carretera comarcal de Rubí (pendent fa anys d’una derivació), així com la rotonda de l’Estació.

Mentre seguim amb un servei d’autobús deficitari, que ha demorat la seva ampliació, en hora punta, als inicis del 2022.

Algunes dades sobre els 94.149 desplaçaments diaris a SQV:

49,7% a la resta del Vallès 71,1% en vehicle privat
34,5% interns 9,7% en transport públic
10,3% Barcelonès 19,1% no motoritzat
5,5% Resta  

Com deien les immobiliàries fa 20 anys; “benvinguts a la Suïssa del Vallès”.

 

Okupació

La diferència d’una okupació i una violació del domicili, permet les okupacions massives. La primera, correspon a habitatges buits, on no s’hi viu i la segona, a habitatges que s’hi viu. En el primer cas, se’ls aplica una multa de poc més de 200€. En el segon, anys de presó.

Els propietaris dels habitatges okupats, solen fer una demanda civil, perquè és més ràpida que una penal. Tot i així, els okupes tenen un marge d’1 a 2 anys perquè els facin fora.

Durant aquest temps, viuen sense pagar lloguer, hipoteca, gas, llum, gual, ni impostos: Tot corre a càrrec del propietari. És tan lucratiu, que existeixen organitzacions que
es dediquen a okupar i llogar.

Cal tenir en compte també, que famílies vulnerables, són poques i sabent que més tard o més aviat marxaran de l’habitatge, no el mantenen ni els seus voltants, empobrint Sant Quirze.

Els nostres impostos s’incrementaran perquè a vegades cal reconstruir desperfectes, com trencar una vorera, buscant aigua o l’atenció de la policia local per diferents motius o mossos d’esquadra, incendis per sobre cèrrega d’electricitat, violència entre ells, com ja ha passat, la inseguretat de tenir uns veïns que no saps com reaccionaran….

Fins aquí tot són drets, pels okupes, però haurien de tenir responsabilitats i aquí és on l’Ajuntament ha de fer la seva feina. Una vegada s’ha ocupat se’ls ha d’informar de les Ordenances o Lleis que han de complir. En cas contrari, se’ls aplicarà una sanció que pot adjuntar-se amb la demanda del propietari que pot agilitzar el seu desallotjament.

Algunes de les ordenances que es podrien aplicar als okupes, són la de soroll, tinença d’animals perillosos, de gual, la de civisme, però no hi ha constància què l’Ajuntament faci res al respecte; si fan alguna cosa, és la d’incrementar els nostres impostos, en part, per mantenir tot allò que comporta les okupacions.

 

Federació de Veïns

Acabat l’estiu i com cada any, iniciem una nova etapa plena de dubtes, incerteses i mancances.

Per un cantó tenim la pandèmia, que ha afectat a dia d’avui, 954.000 persones a Catalunya, amb un total de 23.260 morts i que malgrat l’evolució positiva de la vacunació, no sembla que puguem veure, a curt termini, el final d’aquest malson, un malson que ha provocat una caiguda a l’Economia amb efectes que estem vivint encara, a Sant Quirze i que ha portat malestar en el veïnat, l’increment de les cases ocupades i del vandalisme, que poden complicar i força, la convivència veïnal.

Seguim també amb mancances que es perpetuen en el temps i que la seva solució o és molt lenta o acabarà perdent-se en el temps. L’increment del servei d’autobús que tenia que haver-se iniciat el 2021, la manca d’un Consell de Ciutat promès el 2015, la manca de planificació i lentitud en els temes de Via Pública, el nou sistema d’Atenció
Primària al que no estem acostumats, l’increment de vols de l’aeroport amb la manca d’interès de la Generalitat per resoldre el problema, la continuïtat de les línies elèctriques sense aparença de solució, l’increment de tràfic rodat, especialment en hora punta, agreujat per les pràctiques de les autoescoles i l’anunci d’una despesa de 15 milions d’euros en un nou poliesportiu, de la que tan sols 1500 veïns (a dia d’avui) en gaudiran i de la que en parlem a la pàgina central de la revista.

En resum, si no posem fil a l’agulla, voluntat i visió de futur, poca cosa podrem fer.

 

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies