-
El dilluns 12 d’abril comencen les proves a l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional i a partir del dimecres 14, a la UPC
-
S’hi faran PCR per automostra i tests serològics ràpids
SALUT. El Departament de Salut de la Generalitat està impulsant durant aquests dies una estratègia de cribratge massiu a les universitats catalanes, com a part del seguiment i control de la COVID-19. L’objectiu és detectar persones asimptomàtiques, per poder trencar les cadenes de transmissió, i fer un seguiment de l’evolució de la transmissió en poblacions concretes.
El dilluns 12 d’abril s’inicia el cribratge a l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT), adscrita a la Universitat Autònoma de Barcelona, que durarà fins al 14 d’abril. Es farà a l’Aula 8, de 9 h a 13 h i de 15 h a 17 h.
Del 14 al 16 d’abril es farà el cribratge al Campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa. Les proves es faran a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), a l’edifici TR5, al carrer de Colom, 11. El dimecres 14, de 9 h a 14 h; el dijous 15, de 9h a 14 h i de 15 h a 17 h; i el divendres 16, de 9 h a 14 h. En aquest centre, la comunitat universitària serà convocada amb cita prèvia.
El cribratge és voluntari i s’adreça a tota la comunitat universitària (estudiants, professors i altres professionals), sempre que es tracti de persones asimptomàtiques i que no hagin estat vacunades. Les persones que presentin clínica compatible o suggestiva de COVID-19 no podran participar-hi i se’ls dirigirà al seu centre d’atenció primària.
En els punts de cribratge, s’hi farà la prova PCR per automostra i també el test serològic ràpid (amb sang capil·lar) per detectar anticossos. Els participants podran escollir fer-se ambdues proves o només la PCR. Els resultats de les proves es podran consultar a La Meva Salut, al web o a l’app.
La iniciativa ha estat impulsada des del Departament de Salut, coordinada pel Servei Català de la Salut i Vigilància Epidemiològica, amb una operativa conjunta del Consorci Sanitari de Terrassa i el Banc de Sang i Teixits, amb la col·laboració de les universitats.
A la Regió Sanitària Metropolitana Nord també s’estan fent cribratges a la Universitat Autònoma de Barcelona (els dies 8, 9, 12, 13, 14 i 15 d’abril) i al TecnoCampus Mataró-Maresme, centre adscrit a la Universitat Pompeu Fabra (els dies 8, 9, 12 i 13 d’abril).
A partir del 19 d’abril es faran més cribratges a altres universitats del territori.