Dimarts,19 març, 2024
IniciA PORTADASalvar les rebaixes

Salvar les rebaixes

ECONOMIA I EMPRESA / CARTES AL DIARI.  Ja fa molt temps que la campanya anticipada del Black Friday i l’alliberament de la Llei del Comerç, entre altres factors, han fet que les rebaixes tradicionals del comerç de proximitat hagin quedat en no res i aigualides per promocions anticipades de les grans marques. A més a més, segons hem constatat des d’algunes associacions de comerç de la comarca, l’ambient de compra no és el més favorable a causa de les contínues restriccions que fan que la gent no surti tant al carrer com en l’època prepandèmica.

Tot i això, i passats uns dies des de l’inici de les rebaixes, s’albira un increment de vendes d’entre el 5 i el 10% al Vallès Occidental, xifra que representa un bon coixí econòmic per a tot el comerç, i que se suma a unes setmanes de Nadal que, en termes generals, han estat positives pel que fa a les vendes, ja que, o bé s’han igualat a les del 2020, o bé s’han superat lleugerament, tret d’algunes zones on sí que el Nadal ha fluixejat.

Però el que es preveu és que aquest període de rebaixes, que tradicionalment era de 2 mesos, s’escurci a poc més de 2-3 setmanes, degut, en part, al cansament de compra acumulat des de l’inici del Black Friday. També serà un període escàs per fer nova contractació, i, si se’n fa, serà per cobrir baixes per la COVID.

Un altre aspecte que desvirtua aquesta època és que grans marques aprofiten per fer descomptes i promocions en articles que treuen expressament, de manera que no compleixen un dels principis de les rebaixes: vendre l’estoc d’hivern a un preu rebaixat, fet diferencial dels establiments comercials de proximitat.

Ens cal una defensa màxima del model de comerç català per part de tots els agents del sector i, sobretot, dels que governen, actors essencials per blindar un model que ha estat clau per a fer avançar l’economia catalana i de la comarca. Això pot fer replantejar-nos si el model de rebaixes actual s’ajusta a les noves dinàmiques de venda o potser s’han de buscar noves fórmules on el valor afegit del comerç local es basi a fer un món més sostenible, d’acord amb els ODS de Nacions Unides.

Xavi Olivé.

President Pimecomerç Vallès Occidental.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies