Inici » a-ultimesnoticies » Stanley Kubrick. “Il dolce far niente” per Cristina Redondo

Stanley Kubrick. “Il dolce far niente” per Cristina Redondo

Stanley Kubrick

El CCCB ens fa un gran regal a tots els amants del cinema: una exposició sobre la trajectòria del venerat Stanley Kubrick. El cineasta Stanley Kubrick va néixer, 26 de juliol de 1928 al Bronx de Nova York, i va morir el 7 de març de 1999 a la seva casa d’Anglaterra, d’un atac de cor, just quatre mesos abans de l’estrena de la qual seria la seva última  pel·lícula: Eyes Wide Shut.

Kubrick es va iniciar en el món de la cinematografia a través de les fotografies que realitzava amb una càmera fotogràfica que li va regalar el seu pare en un dels seus aniversaris; va vendre la seva primera fotografia a la revista Look a divuit anys, va seguir treballant amb ells i ells van ser els que li van encarregar la gravació de reportatges. Sota l’encàrrec de Look va gravar dos dels seus primers reportatges documentals:

  • Day of The Fight (1950-1951) que mostra al boxejador de pes mitjà Walter Cartier, d’origen irlandès, al cim de la seva carrera, el 17 d’abril de 1950, dia en què va lluitar contra el boxejador negre Bobby Jameso; com a anècdota Kubrick va aconseguir vendre “Day of the Fight” a RKO Pictures per 4000 dòlars, aconseguint així un petit benefici de 100 dòlars;
  • Flying Pare USA (1950-1951) sobre la vida d’un capellà que viatjava per Mèxic sovint per realitzar la seva feina com a sacerdot catòlic, però en el curt se’ns mostra fins i tot com el sacerdot fa servir la seva avioneta com una ambulància d’emergència portant a un nen malalt i a la seva mare a l’hospital.

A través d’aquests treballs documentals, Stanley Kubrick va descobrir la seva atracció per la filmació de pel·lícules i va començar a desenvolupar la seva passió per la producció i direcció cinematogràfica.

L’exposició perfectament ordenada cronològicament per tota l’obra de Kubrick, ofereix al visitant una visió general de la creativitat, però al mateix temps, ens deixa entreveure l’obsessió per la perfecció del director de cinema. Diuen que els genis, ho són per creatius, però Kubrick es descobreix també com a tal per aquesta obsessió per arribar al màxim de perfecció en qualsevol mena de detall, el que, per exemple el portava a repetir i tornar a repetir qualsevol escena dels seus films fins a l’avorriment si no aconseguia l’efecte que ell esperava com a cineasta.

L’exposició es converteix en un passeig apassionat per les anotacions més personals del director, en la qual no només s’observa les notes més introspectives del director durant el procés de creació, sinó també podrem llegir la correspondència amb alguns coetanis de la seva època, com amb el Vladimir Nabokov, el llibre “Lolita” va ser portat al cinema per Kubrick, i el guió del film va ser escrit pel mateix Nabokov. També sorprèn veure alguns detalls de l’època, en què un simple mata-segells de correus podia actuar com certificat d’autoria del guió cinematogràfic inclòs en aquesta correspondència.

Sens dubte l’exposició es converteix en un recorregut per l’obra del cineasta, en què el ja aficionat a l’autor de New York aprendrà més sobre Kubrick, permetent conèixer al geni de molt més a prop; i el que mai s’hagi acostat a l’artista o no hagi vist les seves pel·lícules, durant la visita a l’exposició se li despertarà, sens dubte, l’interès per la filmografia de Stanley Kubrick. El visitant podrà contemplar algunes escenes de les seves pel·lícules, ja que durant l’exposició també podrem gaudir de retalls de cadascuna de les seves pel·lícules, així com d’àudios que enriqueixen la presentació de l’exposició i, en la qual el fan de Kubrick té l’oportunitat, amb aquesta exposició, d’acostar-se al geni creatiu, però també des d’una perspectiva més íntima i, potser menys coneguda, que ens permet conèixer els secrets de la feina en el dia a dia de Kubrick.

L’exposició es converteix també en un succeir d’objectes icònics i representatius en l’obra de l’autor, ja no és només els documents que podem veure durant l’exposició, com correspondència o guions manuscrits, sinó que també ho són les màscares reals d’Eyes Wide Shut, les singulars taules usades en Moloko, o fins al bastó de la Taronja Mecànica o la mateixa màquina d’escriure de Jack Nicholson a The Shinning. Sens dubte, tot un recopilatori d’objectes venerats i, al mateix temps, influents en l’obra del seu coetanis, que han aconseguit convertir l’obra de Kubrick també en tota una icona del cinema contemporani.

L’exposició sobre Stanley Kubrick ha estat present en diverses ciutats del món des de 2004. Ciutats com Frankfurt, Berlín, Melbourne, Zuric, Amsterdam, Los Angeles, Sao Paulo, Krakow, Toronto, Mèxic o Copenhaguen han gaudit ja de l’exposició sobre Stanley Kubrick. Ara li toca gaudir al públic del Sud d’Europa, on l’exposició estarà oberta al públic al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona fins al pròxim 31 de març. Després d’aquesta ubicació l’exposició té previst exposar-se al públic britànic en el Design Museum de Londres, a partir del 26 d’abril i fins a Setembre, en la qual no hi ha dubte que el fan de Kubrick gaudirà moltíssim, acollit pel fons dels vermells, blaus i negres típics de l’autor, i on podrà viure moments de diversió i gaudi en passejar per les bambolines de l’obra del genial cineasta.

Cristina Redondo.

Stanley Kubrick

El CCCB nos realiza un gran regalo a todos los amantes del cine: una exposición sobre la trayectoria del venerado Stanley Kubrick.  El cineasta Stanley Kubrick  nació el 26 de Julio de 1928 en el Bronx de New York,  y murió el 7 de marzo de 1999 en su casa de Inglaterra, de un ataque al corazón, justo cuatro meses antes del estreno de la que sería su última película: Eyes Wide Shut.

Kubrick se inició en el mundo de la cinematografía a  través de las fotografías que realizaba con una cámara fotográfica que le regaló su padre en uno de sus cumpleaños; vendió su primera fotografía a la revista Look a los dieciocho años, siguió trabajando con ellos y ellos fueron los que le encargaron la grabación de reportajes.  Bajo el encargo de Look grabó dos de sus primeros reportajes documentales:

  • Day of The Fight ( 1950-1951) que muestra al boxeador de peso medio Walter Cartier, de origen irlandés, en la cumbre de su carrera, el 17 de abril de 1950, día en el que luchó contra el boxeador negro Bobby James; como anécdota  Kubrick consiguió vender Day of the Fight a RKO Pictures por 4000 dólares, consiguiendo así un pequeño beneficio de 100 dólares;
  • Flyng Padre USA ( 1950-1951) sobre la vida de un cura que viajaba por México a menudo para realizar su labor espiritual como sacerdote católico, pero en el corto se nos muestra incluso como el sacerdote usa su avioneta como una ambulancia de emergencia llevando a un niño enfermo y a su madre al hospital.

A través de estos trabajos documentales, Stanley Kubrick  descubrió su atracción por la filmación de películas y empezó a desarrollar su pasión por la producción y dirección cinematográfica.

La exposición perfectamente ordenada cronológicamente por toda la obra de Kubrick,   ofrece al visitante  una visión general de la creatividad, pero al mismo tiempo, nos deja vislumbrar la obsesión por la perfección del director de cine. Dicen que los genios, lo son por creativos, pero Kubrick se descubre también como tal por esa obsesión por alcanzar el máximo de perfección en cualquier tipo de detalle, lo que, por ejemplo le llevaba a repetir y volver a repetir cualquier escena  de sus films hasta la saciedad si no conseguía el efecto que él esperaba como cineasta.

La exposición se convierte en un paseo apasionado por las anotaciones más personales del director, en la que no sólo se observa las notas más introspectivas del director durante el proceso de creación, sino también podremos leer la correspondencia con algunos coetáneos de su época, como Vladimir Nabokov, cuyo libro “Lolita” fue llevado al cine por Kubrick, y en el que el guion del film fue escrito por el mismo Nabokov. También sorprende ver algunos detalles de la época, en la que un simple matasellos de correos podía actuar como certificado de autoría del guion cinematográfico incluido en dicha correspondencia.

Sin duda la exposición se convierte en un  paseo por la obra del cineasta, en la que el ya aficionado al autor  neoyorquino aprenderá más sobre Kubrick, permitiéndose conocer al genio mucho más de  cerca; y el que jamás se haya acercado al artista o no haya visto sus películas, durante la visita a la exposición le despertará, sin duda, el interés por la filmografía de Stanley Kubrick. El visitante podrá contemplar algunas escenas de sus películas, ya que durante la  exposición también podremos disfrutar de retazos de cada una de sus películas, así como de audios que enriquecen la presentación de la exposición y, en la que el fan de Kubrick tiene la oportunidad, con esta exposición, de acercarse al genio creativo, pero también desde una perspectiva más íntima y, quizás menos conocida, que nos permite conocer los entresijos del trabajo en el día a día de Kubrick.

La exposición se convierte también en un suceder de objetos icónicos y representativos en la obra del autor, ya no es solo los documentos que podemos ver durante la exposición, como correspondencia o guiones manuscritos, sin que también son las máscaras reales de  Eyes Wide Shut, las singulares mesas usadas en Moloko, o hasta el bastón de la Naranja Mecánica o  la  misma máquina de escribir de Jack Nicholson en The Shinning. Sin duda, todo un recopilatorio de objetos  venerados y, al mismo tiempo, influyentes en la obra de sus coetáneos, que han logrado convertir la obra de Kubrick también en todo un icono del cine contemporáneo.

La exposición sobre Stanley Kubrick está siendo expuesta en diversas ciudades del mundo desde 2004. Ciudades como Frankfurt, Berlín,  Melbourne, Zúrich, Ámsterdam, Los Ángeles, Sao Paulo, Krakow, Toronto, México o Copenhague han disfrutado ya de la exposición sobre Stanley Kubrick. Ahora le toca disfrutar al público del Sur de Europa, donde la exposición estará abierta al público en el Centre de Cultura Contemporánea de Barcelona hasta el próximo 31 de marzo.  Tras esta  ubicación  la exposición tiene previsto exponerse al público británico en el Design Museum de Londres, a partir del 26 de Abril y hasta Septiembre, en la que no hay duda de que el fan de Kubrick disfrutará muchísimo, acogido por el fondo de los rojos, azules y negros típicos del autor, y podrá vivir de momentos de diversión y disfrute al pasear por las bambalinas de la obra del genial cineasta.

2019-03-16

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator