- El carrer ha estat afectat com a conseqüència de les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat
- A petició de l’Ajuntament, es manté una petita restricció just en l’encreuament amb els FGC
REDACCIÓ/SOCIETAT. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha restablert aquest dilluns la continuïtat de la Rambla Ibèria de Sabadell (Vallès Occidental), afectada per les obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La posada en servei, el 13 de setembre, de les dues primeres estacions (Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major) ha permès ara desmantellar la via provisional existent i urbanitzar el tram afectat. A petició de l’Ajuntament, que té previst realitzar-hi algunes actuacions, es manté una petita restricció just en l’encreuament amb els FGC.
La Rambla Ibèria ha estat afectada per les obres del perllongament dels FGC des del 2014, per la modificació de les rasants de les vies dels ferrocarrils i de la mateixa Rambla ja que originalment el tren circulava en superfície i ara s’ha soterrat. Inicialment, es van establir una sèrie de restriccions al trànsit en un tram de la rambla, comprès entre els carrers Sant Jordi i Pau Claris.
Desmantellament de la via provisional
L’avanç de les obres ha permès minimitzar les afectacions i ara només quedava pendent la continuïtat als dos costats dels FGC, és a dir, entre els carrers Pintor Borrassà i Fraser Lawton, com a conseqüència de la via provisional que es va construir per mantenir el servei durant les obres. Un cop s’ha posat en servei la primera fase del perllongament dels FGC, el Departament ha pogut desmantellar aquesta via provisional i urbanitzar el tram corresponent.
La posada en servei de la prolongació de la línia a Sabadell culminarà la primavera de 2017, amb 3,7 quilòmetres de via i tres estacions més (Creu Alta, Plaça Espanya i Ca n’Oriac). En total, el perllongament del Metro del Vallès a Sabadell abasta 5,2 quilòmetres –4,4 dels quals, de nova línia– cinc estacions i unes cotxeres a Ca n’Oriac. Aquesta actuació suposa una inversió de 430 milions d’euros.
Departament/s Delegació a Barcelona Territori i Sostenibilitat