Inici » a-ultimesnoticies » Una quarantena d’organitzacions empresarials demana finalitzar la Ronda del Vallès B-40
Un centenar de representants empresarials i alcaldes de la zona tallen la B-40 (font: CECOT)

Una quarantena d’organitzacions empresarials demana finalitzar la Ronda del Vallès B-40

Representants de més d’una quarantena d’organitzacions empresarials, gremis, associacions de les comarques del Vallès i el Baix Llobregat van concentrar-se ahira a peu d’obra de la B40 a Viladecavalls (Tram Terrassa-Abrera) per fer visible el malestar creixent entre el teixit productiu pels reiterats incompliments en la finalització de les obres que han de connectar els 6,2 km entre Viladecavalls i Olesa de Montserrat i donar per finalitzat el Terrassa-Abrera després de més de tretze anys des de l’inici de les obres.

Darrera d’una pancarta amb el lema “PROU INCOMPLIMENTS! NECESSITEM CONNECTAR TERRASSA AMB ABRERA JA!”, s’han aplegat a la concentració empresarial, prop més d’un centenar de persones i entre elles l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, l’alcalde de Matadepera, Nil López i l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera qui han volgut donar suport i refermar el compromís institucional cap a la finalització de les obres d’aquest tram de la Ronda Vallès que afecta al teixit empresarial i els ciutadans dels seus respectius municipis.

L’acte central de la concentració ha estat el desplegament de la pancarta i la lectura del Manifest Empresarial a càrrec de la presidenta del Cercle Cecot de Joves Empresaris, Ninna Torres qui ha anomenat totes i cadascuna de les 44 entitats que impulsen i recolzen el Manifest abans de fer una repassada dels incompliments al llarg de la darrera dècada.

Alguns incompliments

Torres ha recordat: “El Vallès i el Baix Llobregat som un dels motors econòmics de Catalunya, concentrem el 28,1% de la població del país, generem gairebé el 30% del PIB català i el nostre teixit industrial representa el 37% del Valor Afegit Brut industrial al conjunt de Catalunya. Som una de les regions més industrialitzades del Sud d’Europa però fa dècades que patim una manca d’infraestructures de mobilitat interna de tot tipus i de connexió amb altres territoris. Com la infraestructura on som ara: B40, Quart Cinturó o Ronda Vallès, tal i com s’inclou ja a l’any 1966 en el Pla Director Territorial de l’Àrea de Barcelona. Però no va ser fins l’any 1993 (28 anys més tard) que es van materialitzar els primers estudis d’impacte que, mancats de diàleg previ amb els agents econòmics i socials al territori, no havien previst el cost social i medi ambiental, la qual cosa va fer inviable comptar amb les disponibilitats pressupostàries anunciades pel Ministre Francisco Álvarez-Cascos entre el 2000 i el 2004. Som-hi! Ja tenim un incompliment, cap alternativa i els mateixos problemes de mobilitat!”

“L’any 2004, de la mà del President de la Generalitat, José Montilla, es reprèn el diàleg, s’ajusten alguns traçats de la Ronda Vallès i es prioritza el tram amb més consens territorial, el de Terrassa a Abrera, aquí on estem ara. Cinc anys més tard, el juny de 2009 s’inaugura l’inici de les obres del primer tram en presència del Ministre José Blanco i la promesa de finalitzar-lo en dos anys. Una nova promesa incomplerta! Van dos.”

“Entre el 2011 i el 2015 la Ministra Ana Pastor es compromet a impulsar la finalització del tram Terrassa-Abrera assegurant l’estrena del túnel de connexió entre el Vallès i el Baix Llobregat en pocs mesos. Una promesa que tampoc es fa realitat. I el 2017 el Ministre Íñigo de la Serna garanteix que a finals del 2018 la via estaria acabada. Si estem aquí avui… és perquè tampoc es va complir.”

“El juny de 2021 el Consell de Ministres autoritza el modificat 2, pendent de resolució del tram Viladecavalls-Olesa del IV Cinturó que acaba provocant un nou incompliment en el calendari de l’obra, amb una partida pressupostària als Pressupostos Generals de l’Estat 2022 de només, ull al que vaig a dir, de només 9,6M d’euros.”

“Estem a maig de 2022 i la darrera previsió que contempla el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a la finalització del tram Terrassa-Abrera (B40) és per al 2023. Ens la creiem?”

La portaveu de la concentració empresarial ha posat també de relleu “que un sistema d’infraestructures madur maximitza la competitivitat dels sectors productius, facilita la fixació del teixit industrial i presenta avantatges competitius per l’atracció d’activitat econòmica i la sostenibilitat”.

En el cas del tram Terrassa-Abrera (B40), segons l’informe de 2015 de l’Institut Cerdà, aquesta infraestructura comportarà importants estalvis en l’activitat logística, tot millorant les cadenes d’aprovisionament i de distribució; i reduint el temps dels trajectes i el quilometratge;
ampliarà el radi d’activitat econòmica obrint escenaris d’expansió i competitivitat de les empreses del territori; facilitarà la mobilitat, flexibilitat i millorarà la conciliació de les persones que treballen al territori;
reduirà la congestió i la sinistralitat viària, tot plegat amb un fort impacte macroeconòmic xifrat per l’Institut Cerdà en més de 250M d’Euros anuals només en l’àmbit de la demarcació.

Promouen i recolzen el manifest:

  • Agrupació de Polígons de Terrassa
  • Asociación Española de Empresarios del Transporte Aereo (ASETRA)
  • Asociación Nacional Talleres Autorizados IVECO
  • Associació d’Empreses d’Informàtica i Tecnologies de la Comunicació de Catalunya
  • Associació Catalana de Corredors i Corredories d’Assegurances
  • Associació Catalana de Teixidors Auxiliars (ACTA)
  • Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC)
  • Associació d’Empresaris de Castellar del Vallès
  • Associació d’Empresaris i Propietaris Can Parellada
  • Associació d’Empresaris i Propietaris Colom II (Terrassa)
  • Associació d’Empresaris i Propietaris Can Farcan (Terrassa)
  • Associació d’Empresaris i Propietaris Santa Margarida I i II (Terrassa)
  • Associació d’Empresaris i Propietaris Segle XX (Terrassa)
  • Associació d’Empreses de Viladecavalls
  • Associació d’Empreses i Propietaris de Can Roqueta (Sabadell)
  • Associació d’Indústries del Plàstic de Catalunya
  • Autcat – Organització d’Autònoms de Catalunya
  • Cambra de Comerç i Indústria de Sabadell
  • Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa
  • Cecot
  • Cecot Comerç
  • Cecot Rubí
  • Centre Metal·lúrgic de Sabadell
  • Cercle Cecot de Joves Empresaris
  • Ciesc – Consell Intersectorial d’Empresaris
  • Comerç Terrassa Centre
  • Enginyers Industrials de Catalunya
  • Federació de la Fusta i el Moble de la província de Barcelona
  • femVallès
  • Gremi de la Construcció del Vallès
  • Gremi de Flequers i Pastissers de Terrassa i Comarca
  • Gremi de la Fusta
  • Gremi de la Fusta de Sabadell i Comarca
  • Gremi de Mobilitat
  • Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya
  • Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils de Terrassa i Comarca
  • Gremi de Transports i Logística de Catalunya
  • Gremi d’Instal·ladors de Terrassa i Comarca
  • Gremi Químic de Cecot
  • Institut Industrial de Terrassa – Gremi tèxtil
  • Mútua Terrassa
  • Patronal Metal·lúrgica de la Catalunya Central
  • Sant Cugat Empresarial
  • Unió Empresarial Metal·lúrgica
2022-06-01
promo primera vinyeta vida (1)
seguros Bilbao nuevo renting febrero 202202_Carta_agente_cast_SB_05
seguros-bilbao-2
seguros-bilbao
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator