-
Vicent Pallarès Piqué dirigirà l’Aeroport de Girona-Costa Brava, Juan Crespo Sánchez el de Reus i José Andrés Domínguez Mates el de Sabadell
-
Lluís Sala Montero, actual director de l’Aeroport de Girona-Costa Brava, deixa el càrrec per jubilació després de deu anys al capdavant de les instal·lacions
AVIACIÓ. Els aeroports de Girona-Costa Brava, Reus i Sabadell tindran, a partir del 20 de setembre, nous directors. Vicent Pallarès Piqué, actual director de l’Aeroport de Reus, ha estat nomenat per Aena nou responsable de l’Aeroport de Girona-Costa Brava en substitució de Lluís Sala Montero, que es jubila; Juan Crespo Sánchez assumeix la direcció de l’Aeroport de Reus i cessa com a director de l’Aeroport de Sabadell, on serà rellevat en el càrrec per José Andrés Domínguez Mates.
Aeroport Girona-Costa Brava
Vicent Pallarès Piqué és diplomat en Relacions Laborals i llicenciat en Ciències del Treball per la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona, ha realitzat el Programa de Direcció General (PDG) per IESE, així com el Màster en Gestió d’Empreses (MBA) i el Postgrau en Gestió de Recursos, també per la URV. Compta amb una àmplia experiència en gestió aeroportuària com a director de l’Aeroport de Reus, càrrec que ocupa des de setembre de 2001. A les instal·lacions reusenques ha exercit diferents responsabilitats des de la seva arribada el 1990.
De la seva etapa com a director destaca la completa remodelació de totes les infraestructures aeroportuàries, la implantació massiva dels vols de baix cost i l’obertura al mercat rus, juntament amb la consolidació de la touroperació britànica tradicional i la certificació de l’aeroport per AESA, així com les certificacions de medi ambient, qualitat i eficiència energètica. Deixa l’aeroport en un procés d’ampliació i modernització de les infraestructures, estant en curs actualment les inversions per a l’ampliació de l’edifici terminal.
Per part seva, Lluís Sala Montero, actual director de l’Aeroport de Girona-Costa Brava, deixarà el càrrec que ha ocupat des de 2009 amb motiu de la seva jubilació. Sala va arribar a Aena el 1991, quan es va incorporar a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, on va exercir diferents llocs de responsabilitat.
Aeroport de Reus
Juan Crespo Sánchez és Enginyer en Organització Industrial i Enginyer Tècnic Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha realitzat el Màster en Gestió i Direcció Aeroportuària i Aeronàutica del Aeronautical Business School. Es va incorporar a Aena el 2001, a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, on ha exercit diferents llocs de responsabilitat al departament d’Enginyeria i Manteniment (2001-2012) i com a Executiu de Servei (2012-2017). En l’actualitat i des de setembre de 2017, ocupa la direcció de l’Aeroport de Sabadell.
A més de la seva àmplia experiència, Juan Crespo ha destacat en la direcció de l’Aeroport de Sabadell per haver aconseguit una valoració molt positiva de l’aeroport i de la seva gestió de la infraestructura per part dels usuaris.
Aeroport de Sabadell
José Andrés Domínguez Mates és Enginyer Tècnic Industrial i Enginyer Superior en Automàtica i Electrònica Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha realitzat el Màster d’Instal·lacions en Edificis per la Fundació Politècnica de Catalunya. Es va incorporar a Aena el 1998, a l’àrea d’Enginyeria i Manteniment de l’aeroport barceloní, on ha exercit diferents responsabilitats, entre les quals destaquen haver estat cap de la secció de baixa tensió (2003-2005) i cap del departament d’energia elèctrica (2007-2008). En l’actualitat i des de setembre de 2008, José Andrés Domínguez és responsable del departament de sistemes elèctrics de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.
A més de la seva àmplia experiència, de la seva última etapa destaquen, entre els seus assoliments, la participació en la posada en marxa del sistema d’energia associat a la inauguració de la Terminal T1, la participació en l’obtenció de la Certificació de l’aeroport, la modernització de les instal·lacions de la Terminal T2 o la implantació de tecnologies eficients que millorin el servei reduint el consum.