Dimecres,21 febrer, 2024
IniciVALLÈSLa Cambra de Sabadell reclama al Parlament les infraestructures pendents al Vallès

La Cambra de Sabadell reclama al Parlament les infraestructures pendents al Vallès

REDACCIÓ
18/10/2023 | 15:00:32

La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya, a petició del grup parlamentari socialista, ha convidat representants de les Cambres de Comerç de Sabadell i Terrassa i de la CECOT per abordar la necessitat de la construcció de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa.

En la seva intervenció, el president de la Comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transports de la Cambra, Pere Puig, ha volgut diferenciar la Ronda Nord de la B-40, com infraestructures de categoria diferent per la seva funcionalitat i per les administracions responsables de la seva execució. Ha recordat també el retard en la seva execució, des de l’any 1966 que es va presentar un ambiciós projecte per dur a terme la B-40, que uniria els dos Vallesos des de Terrassa a Granollers. “Després de 57 anys, només s’han fet realitat dos petits trams i l’estudi d’impacte ambiental ha caducat”.

El Vallès, amb els seus 1.300.000 habitants és la principal aglomeració industrial de Catalunya, la segona de l’estat espanyol i podria ser la sisena de la Unió Europea. Concentra 195 polígons d’activitat econòmica, 30.173 empreses (més de la meitat exportadores), 24 centres de negocisi 10 centres universitaris. La Cambra de Comerç de Sabadell ha encarregat i presentat enguany un estudi a l’Institut Ostrom per conèixer els efectes de la construcció de la Ronda Nord i la B-40. Per l’entitat és prioritària i imprescindible la construcció de totes dues vies deixant enrere l’error històric de confondre-les. La retirada dels peatges ha incrementat significativament el trànsit a l’AP7 i la B-30, on s’arriba al col·lapse gairebé cada dia. El Quart Cinturó o B-40 resoldria part dels problemes de trànsit, alliberant el pas de vehicles pesants per la AP7 i la B-30 i augmentant la facturació i la productivitat de les empreses adjacents a la via. Per la seva part, la Ronda Nord permetria retirar un mínim de 13.000 vehicles diaris del nucli urbà de Sabadell. La construcció d’aquesta via suposaria, segons l’estudi, un augment del PIB real d’un 1,5%, a mig termini, i d’un 4,2 % a llarg termini i la desocupació és reduiria entre un 2,8 i un 4,4%, a mig i llarg termini, respectivament.


Pere Puig, ha defensat davant de la Comissió de Territori del Parlament que “a les co-capitals del Vallès ens cal un projecte territorial integral que combini futur urbà, preservació ambiental de l’espai agrícola i forestal i noves comunicacions, vials (rondes) i ferroviàries (FGC). Des de la Cambra fem una crida a la responsabilitat i continuarem defensant un model del territori que ens aporti prosperitat. I ens oferim activament per promoure el consens necessari al que hem arribat perquè existeix una forma equilibrada de fer-ho, protegint l’entorn i apostant pel desenvolupament i la prosperitat”.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies