Divendres,26 abril, 2024
IniciA PORTADAProfessionals de tot Catalunya es reuneixen a Sant Quirze per debatre com...

Professionals de tot Catalunya es reuneixen a Sant Quirze per debatre com comunicar-se amb el jovent

  • La comunicació ha centrat enguany la 36a Jornada de Polítiques de Joventut celebrada a Can Barra

SOCIETAT.  Com fer arribar les propostes de dinamització i participació juvenil i com implicar al jovent en les polítiques públiques són els eixos centrals al voltant dels quals va girar la 36a Jornada de Polítiques Locals de Joventut organitzada per la Diputació de Barcelona. La iniciativa s’ha celebrat aquest dimecres 17 d’octubre al Celler de la Masia de Can Barra, ha estat inaugurada per l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, la directora general de Joventut de la Generalitat de Catalunya, Norma Pujol, i el diputat d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Antoni Garcia.

L’Alcaldessa va fer referència al context que viu el jovent, amb una crisi que els dificulta molt accedir a feines ben remunerades i, per tant, emancipar-se i fer un projecte de vida. És per això que és tan important, va continuar Oliveras, que les administracions estableixin un diàleg fluid amb els joves per entendre les seves necessitats i poder donar resposta efectiva.

De fet, el debat central de la jornada, que va aplegar més de 130 tècnics municipals de joventut i professionals del sector,  va explorar diverses maneres per arribar als joves, amb diferents reptes comunicatius a l’hora de promoure la participació juvenil.

Instagram, l’estrella

Instagram és, per sobre de totes, la xarxa social amb un ús més intensiu entre el jovent, tal com es va posar de manifest ahir  en les diferents presentacions. No ser-hi com a Servei de Joventut és deixar de tenir un mitjà de difusió molt efectiu, però els presents van afirmar també que la gestió de xarxes socials demana una atenció constant i, es va insistir que si no es tenen els recursos, més val no ser-hi, que ser-hi malament. Altres mitjans destacats durant el dia per difondre ràpid missatges entre aquest col·lectiu són el whatsupp i, amb menys efectivitat, el correu electrònic.

Crear Vincle

Però la comunicació no ha de ser només digital, es va apuntar també. La comunicació presencial que es pot fer en els mateixos serveis d’informació juvenil o amb les campanyes als instituts és la que pot vincular els joves al consum de continguts i generar interès, a proposar necessitats i relacionar-se d’una manera més propera i participativa amb el seu poble o ciutat.

Adaptar-se o desaparèixer

Mariola Dinarès, presentadora del programa “Popap” de Catalunya Ràdio, va conduir la principal ponència i va explicar estratègies per cridar l’atenció del jovent, posant èmfasi en un canvi de construcció de continguts amb diferents exemples de campanyes que han tingut gran repercussió amb joves i adolescent.

A la tarda, els participants es van dedicar a conèixer propostes per empoderar els joves a través de la comunicació amb cinc tallers simultanis dinamitzats, respectivament, pel Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, Roc Massaguer, Associació Cultural El Parlante, Teleduca i Ona Jove de l’Ajuntament de Vallromanes.

Una actuació de la companyia del Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del teatre de la Diputació de Barcelona posà el punt final a la jornada, que va ser conduïda per Roc Massaguer Busqueta, un youtuber amb prop de vuit-cents mil seguidors.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies