Inici » a-ultimesnoticies » Els alumnes de L’ESDi desenvolupen propostes per Vueling, Carnet Jove i Gestmusic durant la marató creativa ‘Plug&Play’

Els alumnes de L’ESDi desenvolupen propostes per Vueling, Carnet Jove i Gestmusic durant la marató creativa ‘Plug&Play’

  • Del 4 al 7 de març, 130 alumnes del Grau Oficial en Disseny de l’ESDi van resoldre tres reptes plantejats per tres empreses: Vueling, Carnet Jove i Gestmusic Endemol.
  • Els grups guanyadors, formats per alumnes del Grau Oficial en Disseny, es van emportar premis valorats en més de 4.000 €, gràcies a les empreses ‘partners’ i als espònsors Adobe, Wacom i Moleskine

TECNOLOGIA.  Un total de 130 alumnes del Grau Oficial Universitari en Disseny van participar del 4 al 7 de març en el Plug&Play, una hackató organitzada per l’Escola Superior de Disseny ESDi. Durant 4 dies, els participants inscrits van estar resolent tres reptes plantejats per tres empreses partners: Vueling, Carnet Jove i Gestmusic Endemol. Una marató creativa contrarellotge formada per equips multidisciplinaris de les sis especialitats del Disseny que s’imparteixen a l’escola (Moda, Gràfic, Producte, Audiovisuals, Interiors i Gestió del Disseny), que pretenia posar a prova la seva capacitat creadora i innovadora. Un esdeveniment dinàmic, fresc i intens, ideat per fomentar el treball en equip i viure una verdadera experiència design thinking.

Distribuïts en equips de quatre o cinc membres, els alumnes van seguir una metodologia d’aprenentatge basada en resoldre petites proves que els feien avançar al desenvolupament del repte plantejat. La primera jornada l’havien de dedicar a la concreció de la seva idea, durant el segon dia havien de polir-la i prototipar, a la tercera jornada van haver de preparar la comunicació i el quart dia van gravar un vídeo i presentar la solució del repte al jurat.

Els reptes i els guanyadors

Vueling va preguntar als alumnes com podien crear experiències amb impacte positiu en els clients davant el retard o la cancel·lació d’un vol. Les propostes presentades havien de tenir en compte els conceptes smart, innovador, honest, respectuós, col·laboratiu, assequible i viable.

El grup guanyador va ser l’V4 (format per Esther Cano, Pol Casbas, Mariona del Pulgar, Marta Silva i Cecília Solé), gràcies a una app que no només entretenia, sinó que donava informació en tot moment al viatger sobre l’estat del seu vol i del retard, donant-li tranquilitat.

El repte de Carnet Jove consistia en buscar la manera d’incrementar l’ús dels seus serveis i avantatges, incloent-hi temes com la diversitat, la identitat, l’accesibilitat, la igualtat, la sostenibilitat, la solidaritat i l’empoderament.

El grup guanyador va ser el C3 (format per Queralt Bataller, Núria Borràs, Marta Lozano, Ivette Sabanés i Ariadna Solà), que va proposar l’aplicació JoveGo, amb la que es podia participar en reptes diaris, concursos i sortejos setmanals sense la necessitat de tenir el carnet físic. A més, creava comunitat, ja que permetia compartir experiències amb altres usuaris, fer recomanacions, donar a conèixer activitats, i aconseguir punts. Els punts aconseguits els podies invertir en altres ofertes del Carnet, com per exemple les beques.

Respecte al repte de Gestmusic Endemol, aquest consistia en com despertar interès a diferents generacions a la vegada en programes com OT. Els alumnes havien de tenir present els conceptes d’aplicabilitat, inclusió, màxim de públics, originalitat i creativitat.

La proposta guanyadora va ser la del grup G4 (format per Marc Gómez, Claudia Hintzmann, Christian Lázaro, Natalia Pérez i Vanesa Simon), que va desenvolupar un festival televisat itinerant per diferents ciutats d’Espanya, retransmès per diverses plataformes. La idea era realitzar proves en família basades en programes/concursos de Gestmusic, i la família guanyadora rebria un premi en metàl·lic. A part d’aquesta experiència, les famílies també podien gaudir de la totalitat d’un festival amb actuacions musicals, foodtrucks, etc.

El jurat i els premis

El jurat va estar format per professorat de l’Escola Superior de Disseny ESDi i representants de les tres empreses partners: Adrià Navarro, Creative Team Leader de Vueling; Domènec Ballester, Director d’Àrea Carnet Jove; Ángel Custodio Gómez, Responsable de Nous Formats i Maria Dalmases, Responsable d’Innovació de Gestmusic Endemol.

Vueling va premiar als guanyadors del seu repte amb dos vols per membre de l’equip a qualsevol de les seves destinacions, Carnet Jove va oferir a cada membre una nit per dues persones a un alberg de Catalunya, mentre que el premi de Gestmusic Endemol va ser una visita al backstage durant la gravació del programa La Mejor Canción Jamás Cantada.

A més de les empreses partners, el Plug&Play va comptar amb la col·laboració dels espònsors Adobe, Wacom i Moleskine, tres empreses referents al món del disseny. Adobe va regalar una llicència anual a Adobe Creative Cloud (o Adobe CC), Wacom va premiar cinc alumnes amb cinc tauletes gràfiques, i Moleskine va repartir agendes, motxilles i bolis entre els participants.

Conferències i presentacions

Els estudiants de l’ESDi que van participar en el Plug&Play també van poder gaudir de xerrades i presentacions, com la del dissenyador gràfic, autor i comissari Felipe Taborda, considerat un dels 100 millors dissenyadors del món. Com a espònsors de l’esdeveniment, Wacom i Adobe van organitzar dos masterclasses: una demostració audiovisual del workflow d’una artista 3D a càrrec de Wacom i la presentació de l’eina de prototipatge Adobe XD a càrrec de la Senior Solution Consultant Digital Media d’Adobe, Ana Mesas.

El Plug&Play sorgeix com una iniciativa de l’Escola Superior de Disseny ESDi per a potenciar fora de l’aula el desenvolupament competencial dels seus alumnes, posant el focus en el treball en equip, la creativitat i l’emprenedoria. Un altre dels objectius que persegueix és l’intercanvi de coneixements i habilitats entre estudiants de diferents cursos i les sis especialitats del disseny que s’imparteixen a l’ESDi (moda, gràfic, producte, interiors, audiovisuals i gestió). L’esdeveniment ha permès als alumnes participants aprendre nous coneixements i establir contacte amb professionals del sector del disseny.

L’Escola Superior de Disseny ESDi és un centre referent en estudis universitaris de disseny, amb 30 anys d’experiència formant dissenyadors. El seu campus, situat a una antiga fàbrica tèxtil del centre de Sabadell, està equipat amb tecnologia innovadora i les millors eines per a l’aprenentatge i la pràctica del disseny. Únic centre amb sis especialitats del disseny (moda, gràfic, producte, interiors, audiovisuals i gestió), és pioner a Espanya en estudis de Smart Design i Humanitats Digitals. L’Escola Superior de Disseny ESDi és també la primera universitat a oferir la doble titulació de Grau Oficial Universitari en Disseny + Bachelor en Smart Design, així com la possibilitat de realitzar aquests estudis en anglès.

 

2019-03-11

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator