-
Pujada de la llum i problemes amb el rebut
SOCIETAT. Aquest estiu ha estat constant les notícies sobre la pujada el preu de la llum. De fet, aquest dimarts, l’últim dia del mes d’agost, el preu de la llum va assolir un màxim històric de més de 130€ per MWh de mitjana.
L’augment del preu de la llum té un impacte directe en el rebut, però en poc temps els consumidors també veuran com incrementa el preu de la cistella de la compra.
Malgrat la impotència i cansament que suposa per a la població aquesta situació, alguns consumidors han descobert que tenen un problema afegit. I és que clients d’Endesa han començat a no rebre els rebuts de la llum. Tot i que la incidència no és nova, s’ha vist incrementada en els últims mesos. Molts consumidors estan preocupats perquè desconeixen l’import que estan acumulant i al que hauran de fer front quan es regularitzi la situació. De fet, molts d’ells que s’han posat en contacte amb la companyia, i la resposta que els hi han donat és que la factura no ha estat ni registrada en el sistema, per tant ni l’empresa coneix l’import encara.
Des de la Unió de Consumidors de Catalunya reclamem que se li doni una solució ràpida i efectiva als consumidors d’Endesa que no estan rebent les seves factures de la llum. D’altra banda, exigim al govern que regularitzi el mercat elèctric i prohibeixi la repetició de pujades inassumibles del preu de la llum.